BUSINESS PLANNING



Ο Επιχειρηματίας μιας δυναμικά αναπτυσσόμενης εταιρείας μας είπε: “Γιατί να σχεδιάσω? Αυτό που είναι να γίνει, θα γίνει ούτος ή άλλως”. Αυτή τη μοιρολατρική σκέψη την έχουν αρκετοί Επιχειρηματίες. Πάρα πολλοί πιστεύουν ότι είναι εντελώς στο έλεος των μεγαλύτερων ανταγωνιστών τους. Στην πραγματικότητα, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Σκεφτείτε τους λόγους της επιτυχίας της επιχείρησής σας. Θα καταλήξετε σε μια σειρά από χαρακτηριστικά που είναι αποκλειστικά δικά σας , χαρακτηριστικά που οι ανταγωνιστές σας δεν μπορούν να αρχίσουν να αναγράφουν. Αυτός είναι ο λόγος που είστε στην αγορά. Φυσικά, μπορεί ήδη να πιστεύετε σε αυτό. Ωστόσο, ίσως χρειαστεί να το «πουλήσετε» προς τους υπόλοιπους στην εταιρεία σας. Αυτό θα ήταν ποιο πρακτικό.


Αναγνωρίζοντας τις χρήσεις του
Business Plan


Για πολλούς από εμάς που αποχώρησαν από μεγάλες εταιρείες προς χάρη ενός μικρότερου εργασιακού περιβάλλοντος, η ιδέα της εκπόνησης ενός επιχειρηματικού σχεδίου μπορεί να φαίνεται προσβλητική. Στο κάτω-κάτω, είναι η απογοήτευση της πολυάσχολης εργασίας ένας από τους λόγους που αφήσαμε το αρχικό περιβάλλον; Έχουμε όλοι μια αποστροφή να κάνουμε κάτι για την δουλειά μας που δεν βοηθά αμέσως την κατάσταση που βιώνουμε εκείνη την στιγμή.

Ωστόσο, δεν είναι επίσης αλήθεια ότι μια μικρή διορατικότητα πριν φτάσουμε ενώπιον των γεγονότων μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψη πολλών από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα. Δεν θα ήταν ωραίο να προβλέψουμε κάτι σαν, μια μείωση των τιμών από ένα μεγάλο ανταγωνιστή ή μια αύξηση του επιτοκίου στους λογαριασμούς μας; Φυσικά θα ήταν. Και με αυτήν την πρόβλεψη έρχεται μια οργανωμένη και αποτελεσματική ανταπόκριση.

Αυτό είναι που κάνει ο σχεδιασμός.



Προγραμματισμός για την προώθηση της Εταιρείας


Πολλοί άνθρωποι συνδέουν ένα Business Plan με τις νεοσύστατες εταιρείες. Συχνά, η πρώτη έκθεσή μας σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο είναι για το σκοπό να πείσουμε επενδυτές και δανειστές, ότι έχουμε μια βιώσιμη ιδέα στην οποία θα πρέπει να επενδύσουν χρήματα.

Δεν είναι αυτό που αναπτύσσουμε αυτή την στιγμή. Αν και οι τεχνικές μπορεί να είναι παρόμοιές, κατά αυτήν την έννοια είναι εντελώς διαφορετικές. Διαφημιστικά σχέδια είναι συχνά αδοκίμαστα, καθώς και θεωρίες από σκέψεις που μπορεί να λειτουργήσουν. Οι σκοποί, στόχοι, και οι αριθμοί είναι συνήθως αναπόδεικτα.

Λεπτομερείς κατατετμημένα σχέδια για επίτευξη στόχων είναι συχνά αδιαφανής-εφόσον υπάρχουν Σκεφτείτε αυτό σαν αρχικό σχέδιο προώθησης της ιδέας. Είναι πιο γενικού χαρακτήρα. Η παρουσίαση αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα στην πρακτική εκτέλεση. Τα σχέδια αυτά είναι ωραία για το σκοπό τους. Ωστόσο, τα περισσότερα δεν προορίζονται ως πρότυπο για τη λειτουργία της εταιρείας.


Προγραμματισμός για λειτουργικούς σκοπούς


Δημιουργούμε ένα πρακτικό εργαλείο με ρεαλιστικό σχεδιασμό για την επιχείρησή σας. Η έμφαση δίνεται στην ενσωμάτωση των λεπτομερειών, στο τι κάθε τμήμα της εταιρείας πρέπει να κάνει για να βοηθήσει την επιχείρηση στην επίτευξη των συνολικών στόχων της. Θέλουμε να πούμε ότι κάθε πρόσωπο στην εταιρεία έχει ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνει για να συμβάλλει στη συνολική επιτυχία της επιχείρησης.

Βεβαίως αυτό με γνώμονα τα αποτελέσματα και την προσοχή στη λεπτομέρεια μπορεί (και ίσως θα έπρεπε) να χρησιμοποιηθεί για μια νεοσύστατη επιχείρηση. Ωστόσο ίσως προκαλέσει σύγχυση σε αυτούς που δεν είναι εξοικειωμένοι με εσωτερικές λειτουργίες εταιρειών.

Η εστίασή μας είναι σε πρακτικές λύσεις στους καθημερινούς επιχειρηματικούς στόχους. Τις σχεδιάζουμε να εργαστούν αρμονικά από κοινού η μία με την άλλη. Όταν το κάνουν, η εταιρεία κινείται από εδώ που είναι σήμερα στο σημείο όπου θέλετε να είναι.


Ίδρυση Στόχων


Γιατί να καθορίσουμε στόχους; Έχω ακούσει από συναδέλφους οι οποίοι έχουν άλλες επιχειρήσεις ότι πάντα δεν μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι που θέτουν. Υπάρχει σχεδόν ένα αίσθημα αδυναμίας. Οι εταιρείες τους είναι μικρές και σε έλλειψη των πόρων που απαιτούνται για να μετατραπούν οι στόχοι σε πραγματικότητα.

Ορισμένοι αναρωτιούνται γιατί θα πρέπει να δίνουν χρόνο στην ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου που θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία να κερδίσει χρήματα μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια ενώ θα μπορούσαν να ασχολούνται με κάτι άλλο που είναι εγγυημένο ότι θα βγάλει χρήματα σήμερα. Αυτή η λογική είναι δύσκολο να αντικρουστεί, ειδικά σε μια σφιχτή οικονομία.

Πολλοί επιχειρηματίες μικρών επιχειρήσεων πάνε σ το εύκολο χρήμα. Αυτοί είναι εκείνοι όμως που δεν έχουν διάρκεια στο χρόνο. Οι εταιρείες που στερούνται σαφής κατεύθυνσης και δυνατότητας να παραμείνουν στην πορεία τους βυθίζονται. Είναι οι επιχειρήσεις με όραμα και σχέδιο που εκμεταλλεύονται αυτό το όραμα και γίνονται μεγάλες και αβύθιστες. Αν δεν θέτουμε στόχους και στη συνέχεια να επιχειρήσουμε να τους προσεγγίσουμε, είναι εγγυημένο ότι η εταιρεία θα μείνει εκεί που είναι σήμερα.

Με την αλλαγή της τεχνολογίας, τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών, τις αυξανόμενες απαιτήσεις, βαδίζοντας χωρίς στόχους στο χώρο των επιχειρήσεων είναι καθαρή αυτοκτονία. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και καθώς είμαστε πλέον στην δεκαετία του 2000, καμία επιχείρηση δεν έχει την πολυτέλεια του επιχειρείν ως συνήθως. Αν μείνετε εκεί που είστε σήμερα,.....κοινώς «θα βλέπετε την σκόνη των υπολοίπων».


Εταιρικοί Στόχοι


Αυτοί είναι οι στόχοι για την αλλαγή και τη μετάβαση της εταιρεία σας που πρέπει να υλοποιηθούν στο χρονικό ορίζοντα προγραμματισμού, για τους σκοπούς μας, στους επόμενους δώδεκα μήνες. Οι στόχοι της Εταιρείας καλύπτουν σημαντικά ζητήματα όπως

  • Τα προϊόντα που προσφέρονται
  • Στοχοθέτηση πελατών
  • Εικόνα Εταιρείας
  • Ανταγωνισμός
  • Επίπεδα υπηρεσίας
  • Ποιότητα του προϊόντος

Οι ευρείς στόχοι που τίθενται στο επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας κινούν την εταιρεία στη θέση όπου πρέπει να είναι.


Στόχοι Τμημάτων


Σχεδιασμός στόχων ανά τμήμα για να συνδεθούν με ειδικές απαιτήσεις τόσο των συνολικών στόχων της εταιρείας αλλά και των στόχων των λοιπών τμημάτων με όρους ,παράγωγη και χρονοδιάγραμμα.

Δημιουργούμε στόχους ανά τμήμα, προκειμένου να βοηθήσουμε τα υπόλοιπα τμήματα που εξαρτώνται από τα συγκεκριμένα αποτελέσματα.


Επίτευξη των στόχων εταιρείας συνολικά


Ένα καλό παράδειγμα θα ήταν στον τομέα της χρηματοδότησης. Ας πούμε ότι η επιχείρηση χρειάζεται πρόσθετα κεφάλαια για να αγοράσει τα μηχανήματα που απαιτούνται για να επεκτείνει τη λειτουργία κατασκευής.

Αυτό θα δημιουργούσε τα έσοδα πωλήσεων που απαιτούνται για την επίτευξη των γενικών στόχων κέρδους. Ακολουθούν παραδείγματα των συγκεκριμένων στόχων τμημάτων:

  • Λήψη πρόσθετων κεφαλαίων.
  • Αγορά και παραλαβή των νέων μηχανημάτων.
  • Ανάπτυξη κατασκευής.
  • Δημιουργία πρόσθετων πωλήσεων.
  • Συμβολή στην επίτευξη των συνολικών στόχων κέρδους.

Η αποτυχία επίτευξης του κάθε ενός από αυτούς τους στόχους τμημάτων θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την επίτευξη του στόχου της συνολικής εταιρείας. Επιπλέον, στο εσωτερικό κάθε τμήματος, είναι εύκολο να προσδιοριστούν με ακρίβεια ,το εν λόγω τμήμα τι πρέπει να κάνει περαιτέρω.


Εξέταση τρέχουσας θέσης


Το ερώτημα εδώ, ωστόσο, είναι γιατί να γίνει αυτό; Οι περισσότεροι επιχειρηματίες είναι αρκετά κοντά στην καθημερινή λειτουργία τους, να γνωρίζουν πού είναι, έτσι δεν είναι; Όχι απαραίτητα. Μιλάμε για πράγματα όπως:

  • Θέση στην αγορά
  • Δυνατά και αδύνατα σημεία Εταιρείας
  • Φήμη
  • Βιωσιμότητα Βιομηχανίας
  • Τεχνολογία
  • Γραμμή προϊόντων
  • Επάρκεια των κεφαλαίων
  • Ικανότητα και την επάρκεια των εργαζομένων
  • Επάρκεια των εγκαταστάσεων, μηχανημάτων και εξοπλισμού (υποδομή)

Συχνά, το πιο δύσκολο κομμάτι της εκκίνησης ενός επιχειρηματικού σχεδίου είναι ο καθορισμός της ειλικρινά τρέχουσα θέση σας σήμερα. Δεν είναι πάντα τόσο προφανής.

Επιπλέον, εκπονούμε ένα εφαρμόσιμο επιχειρησιακό σχέδιο για να:
  • Προσδιορίσετε που χρειάζεται η εταιρεία να προχωρήσει
  • Προειδοποιήσεις για πιθανά εμπόδια κατά την πορεία της
  • Διατυπωμένες απαντήσεις για τα απρόοπτα
  • Να κρατήσετε την επιχείρηση σε μια πορεία, για να πετύχει προβλεπόμενους στόχους της.